Hirdetés

2013. március 28., csütörtök

Világbajnok bor


Fülledt éjszaka volt, és a kis párizsi szállodában csak nyitott ablaknál lehetett aludni a Quartier latin-ben. 1998-at írtunk akkor, és javában zajlott a futball világbajnokság. Ennek megfelelően zsúfolásig tele voltak a szomszédos éttermek, és a szurkolók a tévék előtt is úgy üvöltöttek, mintha a stadionban lettek volna. Az ünneplésnek (vagy hangos kesergésnek) a meccs után sem lett vége még jó darabig, vagyis a semleges szállóvendégek kénytelenek voltak álmatlanul hánykolódni az ágyban.  A magyar válogatott nem volt ott azon a VB-n (sem), így a győztesek örömét, és a vesztesek bánatát egyaránt csak irigyelhettük.

Már csak interneten ...
...árulnak ilyen "ereklyét"
Arra már nem is emlékszem, hogy aznap este ki játszott. De a francia vébé jellegzetes souvenirjére, a focilabdából kinövő, Eiffel-torony formájú borospalackra igen. Erre a „marketingeszközre” több borászat is rácsapott. Hiába, nagy dolgokra képes a kreativitás! (Bár ez az üvegcse nem feltétlenül tartozik közéjük.  Inkább amolyan dizájncenterbe való szépség...)

Sikerült ellenállnom a kísértésnek, hogy vegyek a focilabda talpazaton éktelenkedő Eiffel-toronyból,  és nem is hiszem, hogy eszembe jutott volna ez a rossz álom, ha nem olvasom a Decanter Magazinban, hogy a brazilok már kiválasztották a 2014-es VB hivatalos borszállítóját. Meg is rettentem, hogy egy újabb „érdekességgel” gyarapszik majd az ajándéktárgyak kínálata, de amikor felkerestem a Lidio Carraro borászat honlapját, elkezdtem bízni benne, hogy talán mégsem (bár a kereslet nagy úr, és az igényeket egy jól működő piacgazdaságban bizony ki szokták elégíteni).

A család - és a FIFÁ-nak készülő új márka
Hitvallásuk szerint ugyanis a lehető legtermészetesebben igyekeznek termeszteni a szőlőt, és ez áll hozzájuk közel a borkészítésnél is. Soha nem használnak barrique-hordót az érlelésre, mint mondják, a bornak a termőhely, a talaj tulajdonságai kell, hogy megadják a jellegzetességét, ne az, amiben tárolták. Minden általuk termelt fajtánál a szőlő legnemesebb tulajdonságait igyekeznek kihasználni és megőrizni. Kínálatukban cabernet sauvignon, merlot, tempranillo, tannat, pinot noir és chardonnay szerepel, valamint természetesen ezek egyes házasításai is. Ráadásul még pezsgőjük is van.


A Lidio Carraro nem a legnagyobb és legismertebb brazil borászat, ezért meglepetésszámba megy, hogy ők lettek a FIFA partnerei. A VB-re új márkanévvel is megjelennek: a “Faces” borsorozat lesz egyedül jogosult arra, hogy a FIFA és a 2014-es VB hivatalos emblémáját világszerte felhasználja palackjain. Cserébe ezeket a borokat szolgálják majd fel a különböző FIFA-rendezvényeken. Az első vörösborral már májusban megjelennek.

A Lidio Carraro borászat azzal számol, hogy a FIFÁ-val kötött üzletnek köszönhetően a foci VB-ig megduplázzák majd a forgalmukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése