Hirdetés

2012. július 14., szombat

Ne gatyázz már!

Vége a pőre üvegeknek! Íme a felöltöztetett palack
Sokszor hallottam ezt a kifejezést évekkel ezelőtt Apámtól, aki ezt modta, ha türelmetlenkedett, ha kételkedett valamiben, de még időnként feddésként is ezt hallottam tőle.

Most mégis „gatyázni” fogok.

Gatyázni, és úgy mint ő, hitetlenkedve, mert alig hihető, ami következik. Komolyan mindenesetre ne vegye senki, bár ha jobban meggondoljuk, az üzenete – magasztosan -  akár még az is lehetne, hogy „Amerika még mindig a lehetőségek hazája”! Ilyesmit pedig illenék komolyan venni. De ezt nem lehet.

A tengerentúlon alsónadrágot (gatyát!) kezdett el árulni borosüvegre egy ajándéktárgyakat forgalmazó cég! Ára 9 dollár, és számos internetes oldalon megrendelhető.


Reklámklipje is van, és ha valaki megnézi, rögtön kiderül belőle, hogy a cég saját magát sem veszi komolyan, egy blőd, önmaga paródiáját nyújtó filmben egy hölgy, amikor megkérik a kezét, csak akkor mond igent szíve választottjának, ha pőre/pucér/meztelen (tehát nem a leánykérés ünnepélyes alkalmához illően öltözött) borosüvegre alsónadrág kerül. Akkor már elhangzik a boldogító igen. (Hogy mennyire tekinthető ünneplőnek a „gatya”, az más kérdés, de ez lévén a borosüveg egyetlen ruhája, más választás nincs, ezt kell magára öltenie...)

A Vinderpant márkanévvel forgalombahozott borgatya Mark Pahlow kreatív agyszüleménye. Az általa alapított cég, az Archie McPhee 1983 óta több teljesen haszontalan tárggyal örvendeztette már meg azokat, akik kényszert éreznek arra, hogy vendégségbe indulván valami viccesnek szánt ajándékkal örvendeztessék meg a vendéglátókat, akik ezután arra kényszerülnek, hogy amikor ismét az az illető jön vendégségbe, akitől az őrültséget kapták, kétségbeesetten előkapják a valamelyik fiók mélyére eldugott tárgyat, mert ha az ajándékozó esetleg nem látja viszont, megsértődik.

Az ajándék így túléli önmagát, mert aki kapta, ahelyett, hogy az első lendülettel kidobná a szemétbe, tettetett mosollyal dicséri az ajándékozót, milyen jó humora van, és minden újabb látogatásnál színlelt jókedvvel idézik fel, mekkora ötlet volt pl. szalonna illatú légfrissítőt, abszint illatú szappant vagy fogkrémtortát hozni ajándékba. Mert ezek mind megtalálhatók a kreatív cég kínálatában.

És mostmár a bornadrág is.

A vinderpant használati utasításában egyébként van valami, amire egy ilyen alkalmatosság tényleg használható. Vakkóstoláskor rá lehet húzni a palackra, és takarja a címkét. Vagyis ugyanarra alkalmas, mint egy közönséges vászon- vagy papírzacskó. Hát nem megéri...?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése